Program partnerski – słownik pojęć

Data: 10.12.2014 | Autor: Krzysztof Nyrek | (0) Komentarzy
handshake Program partnerski – słownik pojęć

Program Partnerski – ProPartner.pl

Program partnerski według Wikipedii to narzędzie internetowego marketingu. Z kolei partycypowanie w Programie Partnerskim jest rodzajem telepracy. Wszystko to piękne słowa, tylko nic nie mówią komuś, kto jest spoza branży. Dlatego w tym wpisie omówię zasadę działania i podstawowe pojęcia związane z Programem Partnerskim.

Progam partnerski – zasada działania

W najprostszych słowach Program Partnerski polega na tym, że osoba dysponująca stroną WWW, blogiem, FunPagem lub jakimkolwiek innym zasobem internetowym reklamuje produkty ze sklepu internetowego i przekierowuje potencjalnych klientów na stronę sklepu. Jeżeli przekierowany internauta dokona zakupów we wspomnianym sklepie, Partner otrzyma prowizję od tych zakupów.

Jest to tylko przykład, bo rozliczenie pomiędzy Partnerami, a Sprzedawcami może następować także na bazie samego polecenia, lub za każde kliknięcie w link. Jednak główna zasada Programu Partnerskiego polega na tym, że są Partnerzy, którzy polecają internautom usługi lub zakupy na konkretnych stronach WWW i są Sprzedawcy którzy dzięki tym poleceniom zwiększają obroty w swojej firmie.

Program partnerski – definicje

Przechodząc do słownictwa branżowego, poniżej przedstawię Ci definicje najczęściej stosowanych zwrotów i wyrazów w Programach Partnerskich, po to żebyś lepiej mógł zrozumiec zasady działania Programu Partnerskiego i zasady rozliczeń w Programie Partnerskim ProPartner.pl.

    • Sprzedawca – firma oferująca swoje usługi w internecie za pośrednictwem strony WWW;
    • Partner – osoba, która promuje wybranego Sprzedawcę, bądź Sprzedawców w internecie;
    • Przekierowanie – to po prostu naciśnięcie przez internautę linku lub baneru, który spowoduje otwarcie w jego przeglądarce WWW strony sprzedawcy lub usługodawcy;
    • Skuteczność – iloraz transakcji do przekierowań, na tej podstawie możesz sprawdzić ilu z przekierowanych internautow skorzystało z oferty usługodawcy bądź sklepu do którego kierowałeś;
    • Konwersja – wykonanie określonych czynności przez internautę, który został skierowany na stronę WWW usługodawcy bądź sprzedawcy. Na przykład może to być wypełnienei formularza kontaktowego, lub dokonanie zakupów;
    • CPL – rozliczenie z Partnerem na podstawie liczby wypełnionych formularzy kontaktowych przez przekierowanych internautów;
    • CPS – rozliczenie z Partnerem na podstawie wysokości rachunku opłaconego przez przekierowanego internautę;
    • Cookie – mały fragment tekstu, który serwis internetowy wysyła do przeglądarki i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wejściach na witrynę.

Program partnerski – podsumowanie

W tym krótkim wpisie chciałem przybliżyć Ci słownictwo jakim posługujemy się w Programie Partnerskim ProPartner.pl, żeby ułatwić Ci zrozumienie zasad Programu Partnerskiego. Jestem przekonany, że przedstawione tu informacje będą dla Ciebie przydatne, a jeśli masz jakieś dodatkowe pytania, śmiało umieść je w komentarzu poniżej, z przyjemnością na nie odpowiemy.


Zostaw Komentarz


Proszę pozostawić te dwa pola tak jak są:

© 2005 - 2017 ProPartner.pl